Rednex

Den här, kära läsare, får jag alltid värsta nostalgiminnena ifrån! När jag gick på låg- och mellanstadiet så var den här låten en standard programpunkt på alla julavslutningar! Alla klasser samlades i gymnastiksalen, parades ihop två och två, stod mittemot varandra med så pass stort mellanrum att två stycken kunde hoppa i sidleds emellan. Jag minns att det ibland inte gick "jämnt upp" så vips fick man hoppa runt med en stor sexa, vilket inte var så jätteskoj när man själv var en liten etta...

Sist jag var på skolan, dvs när jag gjorde en praktik för sisådär 4,5 år sen körde de fortfarande den här låten. Och vet ni vad, jag tror de gör det än idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0